Victron oddělovací transformátor 7000 W, vstup 230 V, výstup 230 V

Kód zboží (ID): 5205091 vytisknout
Obrázek produktu Victron oddělovací transformátor 7000 W, vstup 230 V, výstup 230 V
Stav zboží: Nové
Dostupnost: není skladem
Datum odeslání: Neznámé
Výrobce: VICTRON
Kód zboží: 5205091
Číslo zboží (PN): ITR000702001
EAN: 8719076022442
Záruka koncový zákazník: 60 měsíců
Záruka při koupi na IČO: 60 měsíců
Cena bez DPH: * 16408.74 Kč
Cena vč. DPH: * 19855 Kč
* - cena uvedena vč. recyklačních a autorských poplatků.

Popis produktu:

Maximální přenášený výkon 7 000 W.   Může být použit pouze pro vstup a výstup 230 V.   U standardních elektroinstalací pojistky nebo proudová ochrana bezpečně zareaguje v případě zkratu nebo propojení fáze se zemněním. Připojením zemnícího kabelu pobřežního napájení ke kovovým částem lodě však vzniká nežádoucí elektrogalvanická koroze. Pokud do lodi přivedeme pouze fázi a pracovní nulu bez zemnění, vzniká nebezpečná situace nefunní proudové ochrany a jističů v případě zkratu kovových částí lodi.   Elektrogalvanická koroze se vyskytuje v situacích, kdy jsou dva odlišné kovy elektricky propojené a současně vystaveny elektricky vodivé kapalině, kterou je například voda, zejména mořská. Obecně méně ušlechtilý kov více koroduje (degraduje), zatímco více ušlechtilý kov je katodicky chráněn a koroze na něm není tak rychlá. Míra galvanické koroze závisí na řadě faktorů jako poměru plochy obou kovů, vodivosti kapaliny, teplotě atd.   Je omyl se domnívat, že galvanická koroze se týká pouze kovových (včetně hliníkových) trupů lodí. Ve skutečnosti se týká všech kovových částí, které přicházející do styku s vodou (hřídel, schůdky atd.). Galvanická koroze rychle rozpustí případné obětované anody a následně výrazně negativně působí na kovy pod čárou ponoru při připojení lodi na pobřežní zdroj proudu. Řešit eliminaci galvanické koroze odpojením zemnícího kabelu je mimořádně nebezpečné, protože elektrické ochrany nemusí fungovat tak, jak by měly.   Nejlepším způsobem, jak se elektrogalvanické korozi bezpečně bránit je použití oddělovacího transformátoru pro připojování lodi k pobřežnímu zdroji střídavého proudu. Transformátor eliminuje jakékoli elektrické propojení mezi pobřežím a lodí. Pobřežní proud je přiveden na primární stranu transformátoru. K sekundární straně je pak připojen elektrorozvod vlastní lodě. Oddělovací transformátor dokonale izoluje loď od zemnění na straně pobřežní přípojky a současně dodává do lodi potřebnou elektrickou energii. Všechny chráněné kovové části lodě musí být spojeny s pracovní nulou výstupu (sekundární strana transformátoru – vstup do lodě). Pouze tak bude proudová ochrana a pojistky lodě bezpečně fungovat v případě zkratu. Z důvodu minimální hlučnosti vinutí a vysoké účinnosti se používá toroidní technologie vinutí. Měkký náběh el. proudu v oddělovacím transformátoru zajistí, že se proudově omezený jistič v el. přípojce v přístavu nebo kempu při připojení velkých spotřebičů s velkým proudovým rázem neodpojí.   Kvůli bezpečnosti je doporučováno připojit pracovní nulu sekundární strany transformátoru (loď) se zemněním na pobřeží, pokud bude loď mimo vodu.   Technické údaje: Vstupní napětí 230 V Výstupní napětí 230 V Frekvence: 50 nebo 60 Hz Maximální odběr: 32 A (230 V) Soft start: ano Typ transformátoru: toroidní (nízkohlučný, nízká hmotnost) Vstupní jistič: ano Materiál krytu: hliník Stupeň krytí: IP 21 Hmotnost: 28 kg Rozměry: 362 x 258 x 218 mm .

Victron oddělovací transformátor 7000 W

Oddělovací transformátor zajišťuje úplné elektrické oddělení mezi AC přípojkou v přístavu a lodním systémem. Tím zvyšuje bezpečnost, eliminuje potřebu galvanického oddělovače a zabraňuje spuštění alarmů způsobených nesprávnou polaritou.

Bezpečnost na pevnině je zajištěna při správné instalaci. V případě zkratu se přepálí pojistka nebo dojde k odpojení elektrického okruhu proudovým chráničem při zaznamenání proudového svodu. Přímé propojení zemního vodiče elektrické přípojky v přístavu s kovovými částmi lodě vede ke vzniku elektrogalvanické koroze. Přivedením fázového a nulového vodiče bez galvanického oddělení na loď vzniká potenciálně nebezpečná situace – proudový chránič nemusí reagovat a pojistka nemusí přerušit obvod při zkratu na kovovou část lodi.

Galvanická koroze vzniká tehdy, pokud jsou dva různé, vodivě spojené kovy vystaveny působení elektrovodivé kapaliny – typicky mořské vody, ale i v menší míře sladké vody. Obecně platí, že méně ušlechtilý (více aktivní) kov koroduje rychleji než ušlechtilejší kov, který je katodicky chráněn. Míra galvanické koroze závisí na několika faktorech, jako je typ prostředí, vodivost kapaliny, teplota a vlastnosti použitých materiálů.

Je chybou se domnívat, že galvanická koroze vzniká pouze u kovových a hliníkových trupů lodí. Vzniká prakticky na jakékoli lodi – stačí, aby byly kovové části, jako je hřídel nebo lodní šroub, ponořeny do vody. Po připojení lodi na elektrickou přípojku v přístavu začíná galvanická koroze rychle rozkládat anodu a následně napadat i ostatní kovové součásti ve styku s vodou. Tato situace někdy svádí k vynechání zemního vodiče – to je však vysoce nebezpečné, protože proudový chránič nezapůsobí a v případě vzniku zkratu na kovových částí lodi se pojistka nepřepálí.

Nejlepším řešením pro zabránění galvanické korozi se současným zajištěním el. bezpečnosti, je instalace oddělovacího transformátoru mezi el. přípojkou v přístavu a elektroinstalací na lodi.

Měkký start je standardní funkcí oddělovacího transformátoru. Zabraňuje přepálení pojistky v elektrické přípojce v přístavu, ke kterému by mohlo dojít v důsledku nárazového nárůstu proudu při připojení transformátoru.

ZÁKLADNÍ SPECIFIKACE

Výkon: 7000 W Typ transformátoru: toroidní (nízká hlučnost, nízká hmotnost) Vstupní napětí: 230 V Výstupní napětí: 230 V Jmenovitý proud: 32 A Soft start: ano Vstupní jistič: ano Stupeň krytí: IP21 Hmotnost: 31 kg Rozměry: 362 × 258 × 218 mm


zapojení

soft start
ikonka infobloku
Prodejce i výrobce si vyhrazuje právo změny parametrů či vlastností bez předchozího upozornění. Chcete-li mít ohledně konkrétních parametrů aktuální informace kontaktujte nás. Pozdější reklamace vlastností je zbytečnou komplikací pro obě strany.